2015. február 15., vasárnap

2.nap: “Egyéni stílussal szavak nélkül is meghatározhatod önmagad.” – Rachel Zoe

   Ragyogó napsütéssel elérkezett a játék második napja és máris gondolatok cikáznak a fejemben...

                  Mit  is mutassak meg Nektek magamból és magamról ?

 Amikor belefogtam a bútorfestésbe,itt Magyarországon még éppen a fenyőbútor őrület tartott,így nem volt egyszerű a feladat,hogy milyen bútorokat lehetne készíteni,amitől egyedi, mégis őrzi a múlt értékeit attitűdjeit..
Adott volt az, amit szerettem volna: népi forma- és mintakincs, de hogyan?
Ekkor  jött a pácolt festett bútor gondolata.
Múzeumokban kutakodtam , fotóztam, régi mintákat, bútor kivágásokat, szerkezeteket tanulmányoztam, bútorokat terveztem és festettem.
Szerencsére társam is akadt a bútorok elkészítésében aki a férjem .
Ezeket iparművészeti zsűrin le is zsűriztettük, hogy egy kis visszaigazolást is kapjunk,hogy helyes úton haladunk-e..
Így születtek meg a lócáink, tálas és étkezőbútorok a konyhák kiegészítőjeként.
Ez egy egyszerűbb változata :
















Nekem nagy  kedvencem a madaras minta.



Itt egy keskeny hely adta lehetőséget kellett kihasználni..





Ez pedig egy konyhabútor sarok eleme.






















Evés után  jöjjön egy kis pihentető alvás..

Festett pácolt ágy a régi forma és mintakincs felhasználásával. 

Ha alkotsz, akkor nem leszel átlagos. Nem számít, hogy mit, műtárgyat vagy egy pár zoknit. Csak újat alkotni, ennyi az egész, és az te vagy a nagyvilágban. Nézheted, hallhatod, vagy olvasva vagy érezve, de elárul valamit rólad, így több leszel másoknál.


További képeket itt találtok:http://butorfestes.hupont.hu/14/nepi-talaloszekrenyek

2 megjegyzés: