2011. december 29., csütörtök

Liliomos minták

Ezt a ládát még annak idején magamnak festettem, alapja, egy régi lisztes láda .
Most ,hogy rendeltek tőlem egy ugyanilyent, adta meg azt lehetőséget, hogy elmondjam, ez is az én világom..:-)
Szeretem a népi bútorokat festeni, átörökíteni a múltat a jövő számára,de ugyanakkor sokszor adódik úgy, hogy amikor meglátok egy bútort, látom benne a mintát, ahogyan én képzelem el...
A tulipánok festése mellett szeretek liliomot , rózsát, nefelejcset és más virágokat is festeni.





















Részletek egy másik ládáról..
ezeket a virágokat is én terveztem..














A virágok, mint szimbólumok:

A virágot minden korban a női nemmel, princípiummal azonosították, a szépség, a szerelem és a mulandóság jelképe volt. Míg a kitárt kelyhű virág a jövő gyümölcsének reményét jelenti, addig a bimbó a rejtett lehetőségeket, a hervadó virág pedig az asszonyi szépség és az élet mulandó voltát szimbolizálja.
Ahogy a virág, úgy a virág színe is sokat mond.
A fehér a tisztaság, a tökéletesség és az egyszerűség jelképe. A női princípium szűzi aspektusát fejezi ki. Valamint a lélek győzelmét jelenti az anyag felett. Hasonló értelemben jelzi a menyasszony tisztaságát, ártatlanságát is.
A sárga az örök fény, a felség, a hatalom kifejezője. A világos- vagy aranysárga a jóság és az intellektus színe.
A narancssárga a nap színe, a melegség, a bölcsesség szimbóluma.
A zöldessárga a hitszegés és az irigység megtestesítője. Sokan a sárgához ez utóbbi jelentését rendelik hozzá.
A piros a komolyság és a fenség színe. A szerelem jelképe és a földi szenvedély kifejezője. Lángoló szerelem esetén érdemes ajándékozni.
A kék az égbolt, a tenger színe. Az intellektus, az elmélkedés és a megnyugvás kifejezője.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése